Stały Marketing

Stały Marketing

Stały Marketing
autorem artykułu jest Piotr Michalak

JednÄ… z idei wprowadzonych przez Joe’a Vitale jest StaÅ‚y Marketing. Należy zajmować siÄ™ marketingiem stale. Marketing jest zbiorem procesów, które pozwalajÄ… biznesowi kwitnąć. Bez marketingu biznes upada. Należy zatem codziennie zajmować siÄ™ marketingiem.

Przedsiębiorcy często zapominają o tej zasadzie w dobrych czasach. Myślą, że skoro biznes się kręci, to nie trzeba niczego nowego robić, niczego ulepszać.

Przykład?

Kiedy wprowadzamy nowy produkt na rynek, z poczÄ…tku przynosi on straty. Konieczne sÄ… inwestycje. Na poczÄ…tku produktem interesujÄ… siÄ™ maÅ‚e grupy klientów – nazywamy ich pionierami.

NastÄ™pnie produktem zaczynajÄ… interesować siÄ™ szersze grupy klientów, tzw. pierswi naÅ›ladowcy – jednak dopiero po pewnym czasie. Dopiero wtedy inwestycja zaczyna siÄ™ zwracać.

Po dłuższym okresie popyt na produkt zamiast wzrastać, opada. Po pewnym czasie usuwamy produkt z rynku.

Kiedy należy wprowadzać nowy produkt?

Większość przedsiębiorców, którzy nie znają owej zasady, wprowadza nowy produkt, gdy już stary kończy swój żywot.

Jest to błąd. Nowy produkt należy wprowadzić jeszcze wtedy, kiedy poprzedni dopiero zaczyna przynosić zysk. Wtedy zysk z pierwszego produktu opłaca inwestycje w nowy.

Jeśli poczekamy z wprowadzeniem nowego produktu do momentu gdy popyt na stary produkt wygaśnie, jesteśmy przez pewien czasu stratni. Jeśli wprowadzimy nowy produkt wcześniej, mamy szansę cały czas być na plusie.

Ten przykład pokazuje, że nie należy z marketingiem czekać do ostatniej chwili, gdy już zabraknie klientów.
Moment kiedy mamy dużo klientów jest najlepszym, by testować swój marketing mix, ostro promować się, wysyłać artykuły do prasy, nawiązywać współpracę z innymi firmami, rozwijać swój biznes. Należy to robić codziennie, niezależnie od tego, jaką mamy sytuację.

Aby dowiedzieć się więcej o ideach Joe'a Vitale, zapraszam na stronę przygotowaną przez Ententę: Joe Vitale "Hipnotyczny Marketing"

--
Autor: Piotr R. Michalak
właściciel agencji reklamowej Ententa
oraz interaktywnej Efnetica


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Kontrola towarów
ZarzÄ…dzanie przez czytanie
Strategia osiągnięcia celu
Znaleźć siebie, tylko to warto zrobić.
Elektroniczna... ale czy prawdziwa literatura?